ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Ο αστρονόμος

Με μόνο εργαλείο μας ένα τηλεσκόπιο, θα μελετήσουμε τους σπάνιους αστερισμούς στον ουρανό, αλλά και τον αστρονόμο της ιστορίας μας που μόλις έπεσε σε ένα βαθύ πηγάδι!




Έντυπο Υλικό 1

Ημερομηνια: 12-11-2019 Συγγραφεας: Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Τα Αρχαία Ελληνικά της Στ΄ Δημοτικού, φέρνουν στην επιφάνεια σπάνιους μύθους του Αισώπου μας. Σε αυτό το φύλλο εργασία, οι μαθητές διδάσκονται τη σημασία των μύθων και μελετούν το βιογραφικό του δημιουργού τους. Εκτιμούν την προσφορά των Ελλήνων αστρονόμων της αρχαιότητας, ξεχωρίζουν τον Αρίσταρχο τον Σάμιο και συνειδητοποιούν πως αρχαίες ελληνικές ρίζες λέξεων συναντώνται σε αρκετές ευρωπαϊκές γλώσσες. Παράλληλα, μελετούν το μύθο στα Αρχαία Ελληνικά και κάνουν παιχνίδι με το θέμα του ουσιαστικού «ο αστήρ». Μέσα από τη διόπτρα του αστρονόμου μας, οι μαθητές εντοπίζουν διαφορές και ομοιότητες επιρρημάτων Αρχαίας και Νέας ελληνικής γλώσσας, συμπληρώνουν ένα αισωπικό σταυρόλεξο, επιδίδονται σε «διαδικτυο-δρομίες! Ολέ!» και βουτούν στο «πηγάδι του Ιακώβ»!






ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ




Έντυπο Υλικό 2

Ημερομηνια: 12-11-2019 Συγγραφεας: Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Οι απαντήσεις των ασκήσεων και οι οδηγίες προς τον/ την εκπαιδευτικό.






ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ




Πολυμεσική Υποστήριξη του Μαθήματος 1

Ημερομηνια: 12-11-2019 Συγγραφεας: Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Η προβολή 12 διαφανειών κυριολεκτικά ζωντανεύει ενώπιόν μας τον «τρύπιο» χιτώνα της νύχτας, κατά τους αρχαίους λαούς. Ένα παιχνίδι συνωνύμων–αντωνύμων κρατά ζωηρό το ενδιαφέρον των μικρών μας φίλων έως τη στιγμή που αποκαλύπτεται μπροστά μας η κλίση Ενεστώτα Οριστικής του πρώτου μας αρχαίου ελληνικού ρήματος, του «έχω». Η αυλαία κλείνει με αντίστοιχη άσκηση κλίσης του αρχαίου ρήματος «βλέπω» από τους μαθητές και παρουσίασης της «Διόπτρας» από τον ίδιο τον Ήρωνα, τον εκ της Αλεξανδρείας. Πού ξέρετε ίσως μια μέρα έχετε την τύχη να τον συναντήσετε και σεις!






ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ