ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Κάστωρ και Πολυδεύκης

Στην ενότητα αυτή αναζητούμε τον αριθμό των αβγών που γέννησε η Λήδα. Γέννησε ένα αβγό; Γέννησε δύο αβγά; Από ποιο βγήκε ο Κάστορας και από ποιο ο Πολυδεύκης; Ποιος από τους δύο ήταν αθάνατος και ποιος θνητός. Τι δώρο θα προτιμούσαν να τους κάνετε άλογο ή πλοίο; Τελικά, με τους Αργοναύτες τι σχέση έχουν; Όλα αυτά και άλλα πολλά θα τα εξετάσουμε εδώ! Ας συν-τονιστούμε, γιατί μας περιμένει πολύ συν-εργατική δουλειά! Σύμ-φωνοι;




Έντυπο Υλικό 1

Ημερομηνια: 03-05-2020 Συγγραφεας: Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Το φύλλο εργασία επικεντρώνεται στην γενεαλογική καταγωγή των Διόσκουρων, στην ετυμολογία του ονόματός τους και σε πηγή του Διόδωρου του Σικελιώτη που εκθειάζει την ανδρεία και την μεγαλοψυχία τους. Επιπρόσθετα, θα γνωρίσουμε την αρχαία πρόθεση «σύν» ως Α΄ συνθετικό, θα μάθουμε τη σημασία της και θα την τοποθετήσουμε μπροστά από διάφορες λέξεις. Έπειτα θα παρατηρήσουμε τη συμπεριφορά του ζαβολιάρικου «ν» μέσα στη σύνθετη λέξη. Θα παραμείνει; Θα φύγει σαν κυνηγημένο; Θα «μετασχηματιστεί» σε κάποιο άλλο γράμμα; Ας το δούμε μαζί!






ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ




Έντυπο Υλικό 2

Ημερομηνια: 03-05-2020 Συγγραφεας: Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Οι απαντήσεις των ασκήσεων και οι οδηγίες προς τον/ την εκπαιδευτικό.






ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ




Πολυμεσική Υποστήριξη του Μαθήματος 1

Ημερομηνια: 03-05-2020 Συγγραφεας: Ελισάβετ Ζαρολιάγκη

Στις 14 διαφάνειες της προβολής αυτής, παρουσιάζονται πηγές σε έμμετρο –αυτή τη φορά- λόγο που εγκωμιάζουν τη λαμπρή καταγωγή των Διόσκουρων και τις στρατηγικές τους ικανότητες. Γνωρίζουμε καλύτερα το επίρρημα «πολύ» από το όνομα Πολυδεύκης και σχηματίζουμε νέες σύνθετες λέξεις με αυτό. Ακόμη, μελετάμε τη διαφορά ανάμεσα στο δι- με γιώτα και στο δυσ- με ύψιλον, με αφορμή την πληροφορία πως ο αστερισμός των Διδύμων έχει άμεση σχέση το δίδυμο, Κάστορα και Πολυδεύκη. Αλήθεια, εσείς τι ζώδιο είστε;






ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ