Άρθρα και Νεα

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Ο Πύργος του Β – μια μαθηματική περιπέτεια.

Ημερομηνια: 03-11-2016

Ένα συναρπαστικό μαθηματικό ταξίδι στη νήσο «ΑΙΦΟΣ» (αναγραμματισμός της λέξης ΣΟΦΙΑ). Ο μυθικός Πύργος του Β περιμένει δυο ανήσυχους νέους που ρίχνονται σε ένα απίστευτο ταξίδι διατρέχοντας την ιστορία των μαθηματικών. Οι δύο φίλοι περνούν τις δοκιμασίες μέσα στις αίθουσες του πύργου, των αριθμών, του Θαλή-Πυθαγόρα, την αίθουσα του “π”, των γρίφων, των παιχνιδιών και των κατασκευών.

Η Ιωάννας Παπαϊωάννου (υπεύθυνη  Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Γεωλόγος - MSc στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες) στην παρουσίαση του βιβλίου του Σάκη Ροδίτη μας λέει:

  Στο ρόλο του  Ερατοσθένη δεν είδα μόνο τον εκφραστή της επιστημονική γνώσης, δεν είδα μόνο τον σοφό. Είδα τον δάσκαλο, τον εκπαιδευτικό που ενθαρρύνει τους μαθητές του, τους αποδέχεται και χτίζει εκεί όπου οι μαθητές του βρίσκονται. Είδα τον εκπαιδευτικό, αυτόν που οδηγεί τους μαθητές του να καταλάβουν το πώς και το γιατί των πραγμάτων, που τους δημιουργεί ερωτήματα και τους βοηθά να βρουν τις απαντήσεις, που αντικαθιστά την τιμωρία με τη «συνεργασία, την υπευθυνότητα, το σεβασμό της προσωπικότητας και την παιδαγωγική αντιμετώπιση»

 Ο Σάκης Ροδίτης με αυτή την ιστορική μαθηματική περιπέτεια με ταξίδεψε από την ελληνική αρχαιότητα μέχρι και τη σύγχρονη εποχή...

 Με εργαλείο το μαθηματικό τρόπο σκέψης ο συγγραφέας μας παροτρύνει:

  • να ανακαλύψουμε κάτι από τη βαθύτερη σοφία του ανθρώπινου μυαλού και
  • να γνωρίσουμε τους εαυτούς μας σε ένα αλλιώτικο πλαίσιο, έτσι που να πλησιάσουμε το νόημα της ζωής ή ίσως πιο σωστά να βρει ο καθένας μας το δικό του νόημα.
  • ως δάσκαλοι να διαμεσολαβήσουμε για τη μετάβαση προς τη γνώση, να ενθαρρύνουμε και να αποδεχόμαστε τους μαθητές μας, να μην επιδιώκουμε τη διατύπωση του κανόνα αλλά τη συμμετοχή των μαθητών μας στην πορεία προς τον κανόνα, με μια διαδικασία που προωθεί παράλληλα την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών καθώς και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά προβλήματα και σε θέματα ανθρώπινων σχέσεων.
  • να δούμε τη μάθηση σαν «ένα ταξίδι ανακάλυψης του νοήματος της ανθρώπινης ύπαρξης και της φύσης του κοινού καλού».

Το βιβλίο περιέχει πολλές έγκυρες ιστορικές μαθηματικές αναφορές. Πολλές από αυτές αναφέρονται, ως ιστορίες, από τους πρωταγωνιστές και άλλες παρατίθενται ως σημειώσεις στο τέλος των σελίδων. Επίσης, υπάρχουν πολλές εγκυκλοπαιδικές και ιστορικές παρεμβάσεις, παλιότερες αλλά και σύγχρονες, όχι κατ΄ ανάγκην μαθηματικές πάντα.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: https://christostsantis.com/2016/10/12/o-pyrgos-toy-b-2/