Άρθρα και Νεα

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Ιστορία Γ Δημοτικού: Η Αργοναυτική εκστρατεία

Ημερομηνια: 12-12-2017

Στο κεφάλαιο Η Αργοναυτική εκστρατεία της Ιστορίας της Γ Δημοτικού διασχίζουμε το Αιγαίο, περνούμε μέσα από τις Συμπληγάδες πέτρες και βρισκόμαστε στην Κολχίδα, όπου βλέπουμε με ποιον τρόπο ο Ιάσονας κατορθώνει να πάρει τελικά το χρυσόμαλλο δέρας από τον Αιήτη.

Με αυτή την ενότητα ολοκληρώνουμε τον κύκλο της Αργοναυτικής εκστρατείας. Αρχικά, θα πρέπει να τονιστεί η ιδιαίτερη σημασία που έχει η προβολή Powerpoint που συνοδεύει το μάθημα. Σε αυτήν παρουσιάζουμε μέσα από εικόνες με κίνηση το ταξίδι του Ιάσωνα από την Ιωλκό στην Κολχίδα, την γνωριμία του με την Μήδεια και την επιτυχία να πάρει το χρυσομάλλη δέρας. Με κατάλληλες ερωτήσεις και απαντήσεις ολοκληρώνουμε την διδασκαλία. Θεωρούμε ότι βάσει αυτής θα καταστεί δυνατόν οι μαθητές να κατακτήσουν πλήρως το περιεχόμενο του μαθήματος. 

Πέραν τούτου, στο φύλλο εργασίας δίνεται η ευσύνοπτη απόδοση του μαθήματος και εν συνεχεία παρατίθενται δύο ιστορικές πηγές με τις οποίες «φωτίζονται» ουσιώδεις πλευρές της Αργοναυτικής εκστρατείας. Με την πρώτη από αυτές μαθαίνουμε για τους συντρόφους του Ιάσονα στο μακρύ και απαιτητικό ταξίδι προς την Κολχίδα. Οι μαθητές καλούνταν να θυμηθούν τις ιδιότητες του Ηρακλή και του Θησέα και μελετώντας και την πηγή να κρίνουν ποιοι από τους ήρωες θα αποδεικνύονταν πιο χρήσιμοι σε εκείνη την εκστρατεία. Παράλληλα, με το ερώτημα 1β μεταφερόμαστε στην αρχαιότητα και μαθαίνουμε με ποιον τρόπο πλοηγούνταν τα καράβια εκείνη την εποχή. Τέλος, με το ερώτημα 2 συνδέουμε τα όσα διδασκόμαστε στο σημερινό μάθημα με την με τη μυθική έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων και καλούμε τους μαθητές να διερευνήσουν και οι ίδιοι το παρελθόν και να επιχειρήσουν αναγωγές και συνδέσεις με το σήμερα.

Το εκπαιδευτικό υλικό για την Ιστορία της Γ Δημοτικού θα το βρειτε εδώ.